Angajații Căii Ferate din Moldova (CFM) sunt pe cale de a organiza proteste masive din cauza datoriilor salariale care se ridică la peste 160 de milioane de lei. Aceștia reclamă că nu au primit salariile din luna iulie și, în ultimele luni, aproximativ 900 de angajați au demisionat din cauza lipsei de plăți regulate. „Dacă situația nu se îmbunătățește până în februarie, vom organiza proteste masive și pichetări. Suntem disperați și nu suntem auziți. Specialiștii pleacă, iar tineretul nu mai vine, iar salariul este de 3.500 de lei”, a declarat Tatiana Vartic, vicepreședinta Federației Sindicale a Feroviarilor.
Federația a solicitat de mai multe ori ajutor de la autoritățile statului, inclusiv de la președintele Parlamentului, premierul și președintele Maia Sandu, dar fără succes. „Sperăm că în 2025 vor fi alocate fonduri din buget pentru a ajuta compania, altfel vom falimenta”, a spus Vartic.
Recent, CFM a avut o întrevedere cu președintele Comisiei Buget, Economie și Finanțe, Radu Marian, care a declarat că statul ar putea acorda împrumuturi externe pentru a sprijini compania, dar aceasta va trebui să adopte și măsuri de eficientizare a cheltuielilor.
Din cauza crizei financiare, CFM a fost nevoită să anuleze două rute interne, Chișinău-Bender și Bălți-Rogojeni, rămânând doar cu una operabilă – Chișinău-Ungheni. De asemenea, pentru a acoperi o parte din datoriile salariale, compania a contractat două credite de câte 35 de milioane de lei fiecare și a sperat să obțină aproximativ 200 de milioane de lei din vânzarea echipamentelor vechi, însă aceste planuri nu s-au concretizat.





